Tomasz Jakubiak

Tomasz Jakubiak

Juror w kategorii

Kucharz i dziennikarz kulinarny. Wcześniej szef kuchni w znanych warszawskich i zielonogórskich restauracjach. Prowadzący popularny program "Jakubiak w sezonie" w telewizji kuchnia+.

Przez cztery lata związany z telewizją śniadaniową "Dzień Dobry TVN" oraz gościnnie w programie "Pytanie na śniadanie". Niejednokrotnie występował również w roli prowadzącego audycje radiowe w Antyradio i Programie 4 Polskiego Radia, nie mówiąc już o licznych felietonach kulinarnych w "Moje gotowanie".

W programie "Jakubiak w sezonie", Tomek przekonuje do korzystania z rodzimych, sezonowych produktów, a także odwiedza polskich rolników i hodowców.

Po dużym sukcesie programu "Jakubiak w sezonie" Tomek idzie o krok dalej w ciekawej serii "Jakubiak lokalnie", gdzie promuje lokalne produkty i ich producentów pokazując dobrodziejstwa polskich regionów.

Dzisiaj ten program kulinarny ma największą oglądalność w telewizji kuchnia +.

W ramach współpracy z telewizją kuchnia+ Tomasz Jakubiak wziął udział w dwóch edycjach Food Film Festiwal. Wspierał festiwal merytorycznie, jak również przygotowywał uroczyste, finałowe kolacje, między innymi dla takich gości jak Nigel Slater – brytyjska gwiazda kulinariów, dziennikarz i krytyk.

Tomasz Jakubiak jest promotorem zdrowego jedzenia. Przez dwa lata, z sukcesem współpracował z NORGE - Norwegian Seafood Export Council (Norweska Rada ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza), ucząc Polaków, jak ważnym elementem jadłospisu są ryby.

Nie tylko ryby jako podstawa zdrowej żywności jest promowana przez Tomka, ale również najwyższej jakości certyfikowana wieprzowina sygnowana znakiem PQS. W działaniach promocyjnych PQS Tomek prowadzi warsztaty i pokazy kulinarne, podczas których pokazuje proste choć czasem nieznane zasady, jak dobrze, smacznie i w prosty sposób przygotować potrawy z najwyższej jakości wieprzowiny.

Oprócz zdrowego jedzenia Tomasz Jakubiak promuje również polskie marki. Od ponad roku współpracuje z firmą AMICA, prowadząc pokazy "INTEGRA-cje kulinarne". Będąc ambasadorem firmy AMICA, opowiada się za zdrowym stylem życia, stawiając na produkty świeże, polskie i sezonowe.

Z ogromnej wiedzy i doświadczenia Tomasza Jakubiaka korzysta wiele firm i instytucji, stąd liczne warsztaty kulinarne m.in. dla takich wiodących marek jak Hewlett Packard (HP), PLAY, Schwarzkopf, Kompania Piwowarska, Kraft Foods czy Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, a także dla SGGW (warsztaty dla intendentek) oraz warsztaty dla uczniów szkół gastronomicznych.

Można również skorzystać z jego profesjonalnych rad w Studio Kulinarnym Roberta Sowy, gdzie występuje w roli doradcy kulinarnego.

Jako ekspert jest zapraszany na prestiżowe wydarzenia kulinarne. Między innymi był prelegentem w panelu kulinarnym organizowanym przez magazyn MaleMan czy współtworzył Galę Grand Prix Magazynu wino 2012.

Oprócz zamiłowania do kuchni Tomasz Jakubiak cały czas rozwija swoją pasję do podróżowania w poszukiwaniu chwili wytchnienia ale też smaku doskonałego, obserwując i zdobywając kolejne doświadczenia ze światowych kuchni. W tym celu odwiedził m.in. Sri Lankę, Maderę i Gruzję a w Rzymie szkolił się pod okiem Nestora Grojewskiego – kucharza gwiazd Hollywood.

Tomek jest wielbicielem kuchni meksykańskiej, dlatego pokusił się o stworzenie sieci restauracji S’poco Loco, które cieszą się uznaniem miłośników ostrej kuchni. Oczywiście można w niej na co dzień spotkać Tomka, który osobiście czuwa nad jakością przygotowywanych dań, a często sam serwuje coś specjalnego dla swoich gości. Restauracja jest miejscem spotkań miłośników bardzo ostrego jedzenia, gdzie można wziąć udział w konkursach na najbardziej wytrzymałego na ostrość gościa.

W ramach promocji "ulicznego jedzenia" Tomek zorganizował w czerwcu 2013 roku pierwszy Street Food Festival by Tomasz Jakubiak, którego ideą było pokazanie nowego podejścia do kuchni – inaczej mówiąc zdrowy fast food. Dobre, zdrowe i szybko przygotowane potrawy cieszyły podniebienia warszawiaków. Festiwal zakończył się wielkim sukcesem a cel promowania kuchni ulicznej został osiągnięty. Street food’u nie należy mylić z fast food’em. Jedynie szybkość podania jest podobna. Poza tym to zdrowy, smaczny i świeży posiłek. Hamburger zawierający 100% mięsa w mięsie, z sezonowymi warzywami, z dodatkiem świeżo przygotowanych sosów. Miłośnicy takiej formy jedzenia już czekają na kolejne edycje, które pojawią się lada chwila w kolejnych miejscach w Polsce.

W roku 2013 Tomasz Jakubiak dołączył do elitarnej organizacji zrzeszającej najlepszych szefów kuchni w Polsce – Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Znani z telewizyjnych ekranów i najlepszych restauracji kucharze łączą siły, pomysły i entuzjazm, promując polską kuchnię i troszcząc się o edukację młodego pokolenia kucharzy.

Celem działania Fundacji KSK jest kultywowanie narodowych i regionalnych tradycji kulinarnych, uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych członków "Klubu Szefów Kuchni", oraz organizowanie i pomoc w przeprowadzaniu pokazów, szkoleń, konkursów oraz wystaw.

Bardzo często w kuchni Tomka Jakubiaka gośćmi są nowe produkty, które dopiero wchodzą na rynek. Producenci Hochland zaprosili Tomka do projektu wprowadzenia nowych smaków na rynek serów. W fantastyczny i niekonwencjonalny sposób można serwować i wykorzystywać w codziennym menu produkty tej światowej marki.

Wiedza, doświadczenie i pasja do gotowania Tomka są często wykorzystywane w mediach branżowych takich jak NewsGastro.pl – jeden z największych portali gastronomicznych, czy pismo Food Service. Internauci i czytelnicy bardzo często szukają inspiracji w poradach kulinarnych Tomka.

Tomasz Jakubiak z oddaniem angażuje się także w projekty edukacyjne adresowane do dzieci i młodzieży. Często bierze udział w pokazach organizowanych dla fundacji pomagających dzieciom a także w ośrodkach szkolno-wychowawczych. Uczy dzieci i młodzież jak świadomie i smacznie można jeść.

Tomasz Jakubiak to również Ambasador marek St.James i Pentole Aginelli.

www.tomaszjakubiak.pl

Patroni medialni konkursu: